مراحل تولید محتوای الکترونیکی
1. طراحی که شامل موراد ذیل می باشد:
- آماده سازی content جهت تبدیل به محتوای الکترونیکی.
- تهیه سناریوی اجرایی طبق مراحل پروژه.
2. تولید اجزای مورد استفاده در تولید محتوای الکترونیکی است.
3.جمع بندی که شامل ساخت محصولی از قبیل: متن، عکس، انیمیشن، فیلم و صدا است تا به ارائه محتوا بپردازد.
4. انتشار یا ارائه محتوای الکترونیکی از طرق مختلف می باشد.
چهار گام تهیه یک محتوای آموزشی
- جمعآوری محتوای آموزشی
- آماده سازی آنچه جمع آوری شده
- طراحی گرافیکی صفحات و سرفصلها مطابق محتوای گردآوری شده
- اتوران سازی محتوا
دو الگوی طراحی محتوای آموزشی
- الگوی عمومی طراحی آموزشی ADDI
1.تحلیل Analysis
2.طراحی Design
3.توسعه Development
4.اجرا Implementation
5.ارزشیابیEvaluation
- الگوی طراحی MMS
روش های طراحی اولیه محتوای الکترونیکی
1- طراحی خطی محتوای الکترونیکی
۲- طراحی فهرستی محتوای الکترونیکی
3- طراحی ترکیبی محتوای الکترونیکی
ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی
تولید محتوای الکترونیکی به صورتهای مختلف امکان پذیر است. برای مثال تولید درس افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتب درسی، تولید سایر اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی می تواند نمونه ای از ابزار های تولید محتوای الکترونیکی باشد. از آنجا که معنا و و همچنین امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست، lms به یکی از پرطرفدارترین موضوعات در صنعت مدیریت آموزشی و ارائه محتوای الکترونیکی تبدیل شده است.
تولید ,محتوای ,افزارهای ,طراحی ,نرم ,الکترونیکی ,نرم افزارهای ,تولید نرم ,می باشد ,تولید محتوای ,محتوای الکترونیکی
درباره این سایت